Új digitális aláírás az ügyvédek, magánszemélyek és cégek számára

Az ügyvédek tevékenységéhez már régóta szükséges a megfelelő, hiteles aláírás rendelkezésre állása. Korábban ez a szoftveres megoldás főként a cégeljárásokban, a fizetési meghagyásos eljárásban, a jogügyletek biztonsága érdekében lefolytatott okiratellenőrzések során, valamint a közigazgatási bírósági peres eljárásokban került felhasználásra.
Az ingatlan-nyilvántartás folyamatban lévő átalakulása kapcsán is kiemelt jelentőségű lesz az ügyvédek számára, hogy a megfelelő aláírással rendelkezzenek. Amikor a földhivatali eljárásokban véglegesen áttér az ügyintézés az elektronikus módszerekre, akkor a mostani tudásunk szerint minden szerződő fél számára – legyen az magánszemély, cég vagy más jogi személy, illetve testület – fontossá válik majd, hogy rendelkezzen elfogadott elektronikus aláírással.
Az elfogadható elektronikus aláírások tekintetében irányadó az Európai Unió szabályozása is. Az (EU) 2022/2555 irányelv, a 910/2014/EU rendeletnek az európai digitális személyazonossági keretrendszer létrehozása tekintetében történő módosításáról szóló, 2024. április 11-i 2024/1183/EU európai parlamenti és tanácsi rendelettel módosított, a belső piacon történő elektronikus azonosításról és az elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó bizalmi szolgáltatásokról szóló 910/2014/EU rendelet biztosítja a szabályozási környezetet a természetes és jogi személyek elektronikus azonosítására és a bizalmi szolgáltatások nyújtására.

De már Magyarországon is lehetősége van a cégeknek is arra, hogy szerződéseik, a különböző eljárások során nyilatkozataik megtétele a vezető tisztségviselő digitális aláírásával történjen meg. A cégvezetők elektronikus aláírása a cégnyilvántartásba is bejegyezhetővé vált, ott annak létezését és megfelelőségét bárki ellenőrizni tudja.
Fontos megjegyezni, hogy nem minden digitális aláírás felel meg automatikusan ezen jogszabályi elvárásoknak, mivel számos olyan megoldás létezik, amely nem kapcsolja össze a digitális aláírás egy részletes beazonosítás útján az ahhoz kapcsolódó természetes személlyel. A csupán az emailhez kötött, az eIDAS normákkal nem egyező, jellemzően más céllal létrehozott szoftverekbe ágyazott, alap digitális aláírás nem felel meg sem a hazai, sem az uniós előírásoknak, ezért az nem alkalmazható hivatalos közegben.

A MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE MAGYARÁZATA 2025
Az Mt. és a Ptk. munkaviszonyra vonatkozó szabályai (paragrafusról paragrafusra)
ÚJ KÉZIKÖNYV!!!
Szerzők: Dr. Horváth István, Dr. Szladovnyik Krisztina
Formátum, terjedelem: B/5-ös formátum, 500 oldal
Megjelenés: 2024. május 15.
Kedvezményes ár 2025. július 31-ig:
22.900 Ft + áfa helyett 19.900 Ft + áfa

Megrendelés ITT>>

Az eIDAS Dashboard oldalon lelhetőek fel azon vállalkozások adatai, amelyek a fenti szabályozásnak megfelelve, és elfogadott, bizalmi szolgáltatóknak minősülnek.
Ilyen szolgáltatónak minősül az olasz InfoCert S.p.A., amely Magyarországon a vele együttműködő céggel a Flintsign márkanév alatt, jelenleg igen kedvező, bevezető áron biztosítja a megfelelő digitális aláírást a jogi piac résztvevői, továbbá minden más, a szolgáltatások iránt érdeklődő magánszemély és vállalkozás számára.
Ha többet szeretne megtudni az elektronikus aláírásoknak a magánszemélyként, cégként vagy ügyvédként történő mindennapos felhasználásáról, keresse Dr. Zalavári György ügyvédet, az ECOVIS Zalavári Legal Hungary partnerét.
The post Vezinfó hirdetés appeared first on Jogadó Blog.