A GVH-nál is célkeresztben a webáruházak

2017. július 12.

A következő években egyre inkább az online kereskedelem kerül a Gazdasági Versenyhivatal figyelmének középpontjába a versenykorlátozó megállapodások elleni küzdelem során.
 
Jelentős összegű bírságra számíthat egy webáruház, amennyiben a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata megállapítja, hogy a webáruház továbbeladási ármeghatározásai, algoritmus alapú ármeghatározásai, vagy a terület alapú tartalomkorlátozó (geo-blocking) megállapodásai a versenyt korlátozó megállapodások tilalmába ütköznek.
 
A Gazdasági Versenyhivatal ugyancsak fokozott figyelemmel fogja vizsgálni az árdiszkrimináció problémáját is.
 
A bírság azonban elkerülhető vagy csökkenthető, ha a vállalkozás együttműködik a versenyhatósággal.
 
Nem lesz könnyű helyzetben az a versenyt korlátozó megállapodást kötő, online kereskedelmi vállalkozás sem, amely ellen versenyjogi pert indít a sérelmet szenvedett versenytárs. A bíróság ugyanis szélesebb körben kötelezheti a versenyt korlátozó céget a birtokában lévő bizonyítékok kiadására: a károsultnak már nem kell pontosan megneveznie a szükséges iratokat, elegendő lesz azok típusát, kategóriáját megjelölnie.
 
Egy jól működő, a jogszabályi megfelelést ellenőrző vállalati monitoring program kialakításával és rendszeres alkalmazásával azonban már idejében elejét lehet venni a versenyt sértő magatartásoknak, és elkerülhető mind a versenyhatóság eljárása, mind pedig a bírósági versenyjogi peres eljárás.
 
Személyre szabott további információért keresse bizalommal az Ecovis Hungary Legal szakértőit, akik készséggel állnak rendelkezésére!