Hírek

2018. május 09.
A NAV idén már mintegy ötmillió személyi jövedelemadó bevallási tervezetet készített, egyfajta ajánlásként. De ez csak tervezet, nem tartalmazza teljes körűen az összes bevallandó adatot, csupán azokat, melyekről tudomása van a nyilvántartásai alapján. Melyek lehetnek azok a jövedelmek vagy költségek, amiről az adóhatóság nem tud, és mégis bele kell venni a bevallásba? Mit tegyünk, ha... »
 
2018. április 20.
Papírmentes NAV Magyarországon 2018-ban – az EU-ban egyedülálló módon – a NAV sikeresen bevezette a papírmentes ellenőrzést. Ez a vállalkozók számára jelentős idő és költségmegtakarítást jelent. Önellenőrzési szándék bejelentése Új nyomtatványra hívjuk fel a kedves ügyfeleink figyelmét (18ONELLB), melyen az önellenőrzés előzetes bejelentésére van lehetőség. Természetesen az előzetes... »
 
2018. április 19.
2018-tól fellendülhet a naperőművek építése: A termőföld védelméről szóló törvény tavalyi kiegészítésével, és az idén életbe lépő új intézkedésekkel az átlagosnál gyengébb minőségű termőföldek más célú hasznosítása mentességeket élvez, amennyiben kis teljesítményű erőmű létesítésére és üzemeltetésére veszik igénybe a földet. Az eljárás lényegesen egyszerűbbé, gyorsabbá és olcsóbbá vált, akár... »
 
2018. március 27.
Az üzleti mediáció a vitarendezés gyors, költséghatékony és magánjellegű formája, melynek sikere függ a felek konszenzusra való képességétől. A vitában megbízott közvetítő (mediátor) nem hoz döntést, de az érdekek és célok közelítésével hozzásegíti a feleket a konszenzus eléréséhez.   Számos jogvita esetén lehet a költséges, bonyolult és hosszadalmas pereskedés helyett ezzel a gyorsabb és... »
 
2018. március 13.
A kisadózó vállalkozások tételes adója (közismert rövid nevén: KATA) rendkívül kedvező adózási módot biztosít, sokan emiatt vissza is élnek vele: a közteher-fizetési kötelezettségük csökkentésére a velük munkaviszonyban álló személyekkel inkább kisadózó vállalkozói szerződéseket kötnek. Ezzel a felek között egyértelműen munkaviszony leplezés valósul meg. Lejelentett, évi 1 millió forintot... »
 
2018. február 27.
A telefonos ügyfélszolgálatok többsége rögzíti a hívásokat, és erről egy gépi hang tájékoztat is bennünket automatikusan. A hangunk azonban személyes adatnak minősül, így a telefonbeszélgetések rögzítése és tárolása akkor jogszerű, ha vonatkozó jogszabály írja elő kötelezően, vagy pedig előzetes hozzájárulásunkkal történt. Néhány kiemelt törvény hatálya alá tartozó vállalkozás és... »