Telefonhívások rögzítésének adatvédelme 2018 – GDPR és Info törvény

2018. február 27.

A telefonos ügyfélszolgálatok többsége rögzíti a hívásokat, és erről egy gépi hang tájékoztat is bennünket automatikusan. A hangunk azonban személyes adatnak minősül, így a telefonbeszélgetések rögzítése és tárolása akkor jogszerű, ha vonatkozó jogszabály írja elő kötelezően, vagy pedig előzetes hozzájárulásunkkal történt.

Néhány kiemelt törvény hatálya alá tartozó vállalkozás és közszolgáltató eljárása egyértelmű, mert törvényi szabályozás biztosítja a kötelező adatkezelésük jogalapját.

Mit tehetnek azonban azok a vállalkozások, melyek ezen kívül esnek, de a „nem kötelező” körbe tartozva is fontosnak tartják a hangrögzítést? Mire figyeljenek az ügyfél előzetes beleegyezésének megszerzésével kapcsolatban? A lényeges részleteket összefoglaltuk blogbejegyzésünkben.