Veszélyhelyzetben is dolgozunk - szakmai információk

Szakmai tájékoztatás és veszélyhelyzeti intézkedések

Az egészségügyi veszélyhelyzettel mindannyiunk számára ismeretlen, ugyanakkor nagy felelősséggel járó időszak kezdődött életünkben, amire nincs kipróbált forgatókönyve ügyvédi irodánknak sem. Jogászokként megtehetjük, hogy a biztonságra törekedve akár otthonról is dolgozzunk, miközben megbízóink igényeihez igazodva igyekszünk infrastruktúránkat rugalmasan működtetni és a szükséges külső helyszíneken is elvégezni feladatainkat, amíg lehetséges.

Fontos hír ehhez kapcsolódóan, hogy március 15-től kormányrendeletben bejelentett rendkívüli ítélkezési szünet kezdődött a bíróságokon.
A rendkívüli ítélkezési szünetben a peres és peren kívüli ügyekben történő feladatellátásról az Országos Bírósági Hivatal elnöke március 17-én az itt olvasható elnöki intézkedést adta ki, ez azonban – ahogy sajnos a helyzet is - napról napra változik. 
Amint lesz további információnk a még kérdéses részletekről, a folyamatban lévő ügyek ellátáshoz szükséges mértékben természetesen tájékoztatjuk Önöket a rendelkezésre álló csatornákon.

Honlapunk Dokumentumtárában már megtalálható a Tájékoztató a veszélyhelyzetre tekintettel 2020. március 18-án elrendelt munkajogi szabályokról – ebben röviden bemutatjuk a friss rendelkezéseket.

Készültünk Önöknek egy munkajogi összefoglalóval, útmutatásként összefoglalva a tényeket és tévhiteket a járványügyi veszélyhelyzetben.

A cégek operatív működésére gyakorolt hatásokat is áttekintettük jogi szempontból – ezeket minden cégvezetésnek érdemes átgondolnia.
Cégjogi vagy munkajogi kérdéseikkel forduljanak bizalommal szakértőinkhez.

Általános intézkedéseink a március 19-i állapot szerint:
Az Ecovis Hungary Legal további kormányintézkedésig nem zár be, változatlan ügyrendben nyújtja a szolgáltatásokat az ügyfelek részére.

Amíg a koronavírus járvány okozta körülmények nem kényszerítenek bennünket más döntés meghozatalára, a munkavégzésünk fő helyszíne az iroda, az irodavezető equity partner szakmai irányításával. Ezt követően - amíg lehetséges – általánosan a home office üzemmódra állunk át. Az irodavezetés biztosítja az otthoni munkavégzés lehetőségét munkatársainak, és ügyeleti rendszert vezet be az ügyfélkiszolgálásban.

A kialakult helyzetben kérjük, hogy lehetőség szerint kerüljük a személyes kontaktust, kivéve ott, ahol ez semmiképp nem elkerülhető. A kapcsolattartás alapvető formáiként az összes olyan csatornát használjuk, ami Önöknek is megfelelő: telefon, email, Skype, Whatsapp és hasonló internetes felületek.

Az irodába érkező bármely látogató számára kötelező a kézmosás, ill. a kihelyezett fertőtlenítőszer használata. Az ajtókat, tárgyalókat rendszeresen, minden ügyfélfogadás után fertőtlenítjük.

Fokozottan vigyázunk arra, hogy kollégáink egészségét megőrizhessük, így beteg ügyfelet nem áll módunkban fogadni. Tünetekkel rendelkező, beteg munkatársunk nem dolgozhat az irodában, legfeljebb otthonról segít bennünket.

Ebben az embert próbáló időszakban is arra készülünk, hogy minden körülmények között kiszolgálhassuk ügyfeleinket, és mindenben igyekszünk az érdekeik képviseletében eljárni.

Az adott helyzetben különösen fontos az odafigyelés, mi is ezt ajánljuk és kérjük: Vigyázzunk magunkra és egymásra, kövessük az előírásokat, legyünk türelmesek, használjuk okosan személyes felelősségünket és lehetőségeinket – hogy mielőbb visszatérhessenek az átlagos mindennapok.
Köszönjük a bizalmukat!
#vigyazzunkegymasra 
#maradjotthon