Banki csalás jóváhagyott fizetési művelettel? Nagyon ráfizethetünk!

Önszántunkból ne utaljunk csalóknak
Mi a helyzet akkor, amikor a számlatulajdonost úgy csapják be, hogy ráveszik egy adott tranzakció önkéntes teljesítésére? Pl. téves információt adnak neki arról, hogy fizetési kötelezettsége van valamilyen ügylet kapcsán. Ilyen esetben ugyanis a számlatulajdonos saját maga kezdeményezi az utalást, és maga adja meg az azonosító kódokat.
Tehát a fizetési műveletet önként kezdeményezi, és nyilvánvalóan szándékában áll annak teljesítése, hiszen csak az ügylet kapcsán tévesztették meg, de nem az utalás történik a tudtán kívül.
Ilyenkor „jóváhagyott” fizetési műveletről van szó, és a vonatkozó törvény már nem ad lehetőséget arra, hogy a számlatulajdonos a pénzügyi szolgáltatótól visszakövetelje a pénzösszeget. Sajnos a kárt magának kell viselnie.
De van-e bármilyen jogorvoslati lehetőség?
Bankjogi témában már számos, konkrét eseteket is bemutató cikket írt szakértő kollégánk a csalásokról, és a szükséges és elvárható elővigyázatosság követelményeiről.
Friss cikkében a „jóvá nem hagyott” és a „jóváhagyott” fizetési műveleteket vázolja fel, felhívva a figyelmet a számlatulajdonos számára a döntő különbségből fakadó veszélyre és a következményekre. 

Szakértőinktől